Kasvava mieli: Koulutukselliset transformaatiot kestävän yksilöllisen, sosiaalisen ja institutionaalisen uudistumisen tueksi (Growing Mind)

Hankkeen saavutusten kuvaus ohjelman loppuessa

Kasvava mieli: Kasvatukselliset transformaatiot yksilöllisen, sosiaalisen ja institutionaalisen uudistumisen tukemiseksi digitaalisena aikakautena” hankkeen (2018–2023) tarkoituksena oli tukea suomalaisten koulujen ja opettajien uudistumista korkeatasoisen akateemisen tutkimuksen tuella. Nuorten myönteinen kehitys on tulevaisuuden kestävän kasvun tärkein voimavara, jota hanke tuki 6 työpaketin välityksellä, joka liittyivät 1) nuorten kehitykseen ja digitaaliseen osallistumiseen liittyvän pitkittäisaineiston keräämiseen ja aivotutkimuksiin, 2) nuorten oppimista voimaannuttaviin interventioihin, 3) oppimista innostavien keksimis- ja peliprojektien toteuttamiseen, 4) uuden sukupolven oppimisanalytiikan kehittämiseen, 5) opettajien osaamisen ja koulun systeemisen kehityksen tukemiseen ja 6) tutkija-opettaja kumppanuuteen perustuvien osallistavien vuorovaikutustapahtumien järjestämiseen. Hanke toteutettiin yhdessä Helsingin kaupungin opetusviraston digitalisaatioprojektin kanssa.

Hankkeen tavoitteiden kuvaus toiminnan alkaessa

Kasvava mieli: Kasvatukselliset transformaatiot yksilöllisen, sosiaalisen ja institutionaalisen uudistumisen tukemiseksi digitaalisena aikakautena -hankkeen tarkoituksena on tukea suomalaisten koulujen ja opettajien uudistumista korkeatasoisen akateemisen tutkimuksen tuella. Nuorten myönteinen kehitys on tulevaisuuden kestävän kasvun tärkein voimavara, jota hanke tukee 6 työpaketin välityksellä, joka liittyvät 1) nuorten kehitykseen ja digitaaliseen osallistumiseen liittyvän pitkittäisaineiston keräämiseen ja aivotutkimuksiin, 2) nuorten oppimista voimaannuttaviin interventioihin, 3) oppimista innostavien keksimis- ja peliprojektien toteuttamiseen, 4) uuden sukupolven oppimisanalytiikan kehittämiseen, 5) opettajien osaamisen ja koulun systeemisen kehityksen tukemiseen ja 6) tutkija-opettaja kumppanuuteen perustuvien osallistavien vuorovaikutustapahtumien järjestämisenä. Hanke toteutetaan yhdessä Helsingin kaupungin opetusviraston digitalisaatioprojektin ja valtakunnallisen Innokas-verkoston kanssa.

”Kasvava mieli: Kasvatukselliset transformaatiot yksilöllisen, sosiaalisen ja institutionaalisen uudistumisen tukemiseksi digitaalisena aikakautena” hankkeen (2018–2023) tarkoituksena oli tukea suomalaisten koulujen ja opettajien uudistumista korkeatasoisen akateemisen tutkimuksen tuella. Nuorten myönteinen kehitys on tulevaisuuden kestävän kasvun tärkein voimavara, jota hanke tuki 6 työpaketin välityksellä, joka liittyivät 1) nuorten kehitykseen ja digitaaliseen osallistumiseen liittyvän pitkittäisaineiston keräämiseen ja aivotutkimuksiin, 2) nuorten oppimista voimaannuttaviin interventioihin, 3) oppimista innostavien keksimis- ja peliprojektien toteuttamiseen, 4) uuden sukupolven oppimisanalytiikan kehittämiseen, 5) opettajien osaamisen ja koulun systeemisen kehityksen tukemiseen ja 6) tutkija-opettaja kumppanuuteen perustuvien osallistavien vuorovaikutustapahtumien järjestämiseen. Hanke toteutettiin yhdessä Helsingin kaupungin opetusviraston digitalisaatioprojektin kanssa.

Growing Mind: Educational transformations for facilitating sustainable personal, social, and institutional renewal in the digital age” 2018-2023) project was a part of the Strategic Research Programme of the Academy of Finland. The project supported renewal of Finnish teaching and schooling in interaction with rigorous academic research. Positive youth development was supported through 6 work packages: 1) systematic longitudinal data on adolescents’ engagement and socio-digital participation, including neuroscientific studies of digital activity; 2) Growing Mind interventions empowering learning and development; 3) carrying out engaging making and gaming projects at schools; 4) developing new generation learning analytics; 5) supporting teacher development and systemic school transformation; and 6) organizing multi-faceted research-practice workshops. The project was be carried out in collaboration with the Digitalization Project of the Helsinki City Department of Helsinki.

Lisätietoja:

Onko sinulla kysyttävää tai haluatko antaa meille palautetta?